Zgodnie z Regulaminem Studiów SUM przy zaliczeniu na ocenę i egzaminach stosuje się następująca skalę ocen:
|
|||
|
OCENA |
SŁOWNIE |
|
|
5 |
bardzo dobry |
|
|
4,5 |
ponad dobry |
|
|
4 |
dobry |
|
|
3,5 |
dość dobry |
|
|
3 |
dostateczny |
|
|
2 |
niedostateczny |
|
|
|
|
|
KRYTERIA OCENIANIA: |
|||
|
|||
ZALICZENIE - student zna, rozumie i wyjaśnia zakładane efekty uczenia się i potrafi je zastosować |
|||
Warunki zaliczenia egzaminu/zaliczeń testowych – zgodnie Zarządzeniem Nr 75/2016 Rektora SUM z późn.zm.Warunki zaliczenia egzaminu/zaliczeń praktycznych – zgodnie z procedurą/instrukcją określoną przez Koordynatora przedmiotu choroby wewnętrzne Nabycie umiejętności praktycznych określonych w Rozporządzeniu MZ z dnia 28 sierpnia 2017 r. (poz. 1728) w sprawie ramowego programu zajęć praktycznych dla kierunku lekarskiego i lekarsko-dentystycznego potwierdza nauczyciel w „Dzienniku Praktyk-praktyczne nauczanie kliniczne kierunek lekarski” (umiejętność A – czynności z nią związane student wykonuje prawidłowo i w pełni samodzielnie, umiejętność B – student zna zasady wykonywania czynności z nią związanych, potrafi przy nich asystować).
|
Protokół egzaminu praktycznego z chirurgii
kierunek lekarski SUM Wydział Lekarski z Oddziałem Lekarsko-Dentystycznym w Zabrzu
Data……………………………………………………………
Imię i nazwisko studenta….……………………………………………………………………………..
Grupa…………………………………………………………
Omawiany przypadek (inicjały, nr historii choroby) …………………….
Karta odpowiedzi studenta |
||
Lp. |
Zadanie |
Punkty |
1 |
Wywiad (0-6 pkt)
|
|
2 |
Badanie fizykalne (0-6 pkt)
|
|
3 |
Rozpoznanie wstępne (0-4 pkt)
|
|
4 |
Proponowane postępowanie diagnostyczne (0-4 pkt)
|
|
5 |
Interpretacja podstawowych badań dodatkowych morfologia i podstawowe badania biochemiczne…...…………………(0-2 pkt) gazometria…..………………………………………………………….(0-2 pkt) badania obrazowe: RTG ……………...……………………………………………………(0-2 pkt) USG ………….………………………………………………………..(0-2 pkt) TK……………….……………………………………………………..(0-2 pkt)
|
………….. ………….. ………….…………. ………….. |
6 |
Diagnostyka różnicowa (0-5 pkt)
|
|
7 |
Rozpoznanie ostateczne (0-5 pkt)
|
|
8 |
Proponowane postępowanie terapeutyczne (leczenie operacyjne, farmakoterapia, leczenie miejscowe, itp.) (0-5 pkt)
|
|
9 |
Proponowane postępowanie poszpitalne/ ambulatoryjne (0-4 pkt)
|
|
10 |
Pytania dodatkowe ………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………..
|
|
11 |
Kompetencje miękkie studenta 1 ……...…………………………(0-1 pkt) Uwagi:
|
|
|
Punktacja końcowa (maksymalnie 50 punktów)
|
|
Egzamin zdany przy uzyskaniu 35 punktów (70%)
Pieczątka Katedry Podpis Egzaminatora
1 Podstawy oceny kompetencji miękkich STUDENTA
Skala:
TAK ocena pozytywna
NIE ocena negatywna
0 brak możliwości oceny
lp |
|
Uwagi egzaminatora
|
1 |
jaki ma stosunek do chorych, czy wyraża życzliwość, współczucie |
|
2 |
jak rozmawia z chorym, czy szanuje jego prawa do prywatności |
|
3 |
czy potrafi dostosować swoje zachowanie do konkretnej sytuacji |
|
4 |
czy potrafi wzbudzić zaufanie chorego
|
|
5 |
czy właściwie rozumie zasadę korzyści (czy potrafi zaproponować takie postępowanie, które u danego chorego przyniesie korzyści przeważające nad potencjalnymi stratami) |
|
6 |
czy bierze pod uwagę w swoich propozycjach preferencje pacjenta |
|
7 |
czy osądza moralnie pacjenta
|
|
8 |
czy potrafi zakwestionować nieetyczne decyzje
|
|
9 |
czy potrafi współpracować z innymi studentami dla dobra chorego |
|
10 |
czy traktuje innych studentów jak kolegów i w razie potrzeby oferuje pomoc |
|
11 |
czy podejmuje jakieś działania w przypadku nieetycznego zachowania innego studenta |
|
12 |
jak rozmawia z nauczycielem akademickim /egzaminatorem
|
/ocena opisowa/ |
|
UWAGI
|
|